• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2848
+
-

دلار به 4300تومان  نزدیک شد

روز گذشته بازار ارز تحت‌تأثیر افت شدید شاخص سهام بورس با اوج‌گیری قیمت‌ها مواجه شد به‌نحوی که قیمت فروش نقدی هر دلار آمریکا به 4289تومان رسید که نسبت به روز قبل آن 54تومان افزایش پیدا کرد. هر یورو هم روز گذشته با 172تومان افزایش به 5295تومان رسید. قیمت انواع سکه هم دیروز افزایش یافت درحالی‌که ارزش هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهشی اندک به 1363دلار رسید.

به گزارش فارس، بررسی روند تغییرات ماهانه منحنی نرخ ارز در سال‌های 93تا 96نشان می‌دهد فصل پاییز و دی‌ماه هر سال سکوی پرتاب ارز به قیمت‌های بالاتر است و دی‌ماه هر سال بهای دلار تقریباً به نقطه اوج خود می‌رسد.براساس میانگین تغییرات قیمت ارز در ماه‌های فروردین تا اسفند سال‌های 93تا 96، نرخ ارز هر سال در طول دوره مهرماه تا دی رشد قابل توجهی دارد و پس از دی‌ماه تا حدودی کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر دلیل رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را افزایش 28دلاری هر اونس طلا در روزهای اخیر و رشد قیمت ارز در بازار داخلی اعلام کرد. به گزارش ایبنا، محمد کشتی آرای گفت که قیمت اونس جهانی در هفته گذشته افزایش شدیدی داشته است. به گزارش اقتصاد آن‌لاین به نقل از ایبنا، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تأکید بر اینکه نرخ طلا و سکه هم‌اکنون در بازار حباب ندارد، گفت: حراج سکه طی هفته‌های گذشته بسیار بر بازار تأثیرگذار بوده به‌نحوی که اگر این واگذاری‌ها نبود به‌طور طبیعی با حباب شدید مواجه می‌شدیم، اما این حراج‌ها از میزان التهاب کاست. رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: میزان خرید و فروش در بازار معمول است و مسئله غیرعادی در بازار وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید